Časté dotazy ke kontrole registrů
Monitoring nespolehlivého plátce DPH
Jak a čím ručím, pokud zaplatím firmě, která je uvedena v registru nespolehlivých plátců?
Ručení odběratele pak doplněním § 109 o odstavec 3, který zní: „(3) Příjemce zdanitelného plnění ručí za nezaplacenou daň z tohoto plnění, pokud je v okamžiku jeho uskutečnění o poskytovateli zdanitelného plnění zveřejněna způsobem umožňujícím dálkový přístup skutečnost, že je nespolehlivým plátcem". Jednoduše řečeno, v případě že váš dodavatel neodvede DPH z částky, kterou mu zaplatíte, ručíte za tuto daň vy a může se stát, že ji budete muset zaplatit státu vy.
Proč mám zadávat čísla bankovních účtů?
Od 1.4.2013 budou v registru plátců DPH uvedeny i účty těchto plátců, jež jsou používány pro jejich ekonomickou činnost. V případě, že zaplatíte na jiný účet než ten, uvedený v registru, stáváte se ručitelem za daň z této platby. Proto ke každému DIČ uveďte i číslo účtu, na který zasíláte subjektu platby a od 1.4.2013 bude automaticky kontrolována i platnost těchto účtů.
Jak a kdy se dozvím, že sledovaný subjekt se stal nespolehlivým plátcem?
Veškeré DIČ, které navedete do našeho systému jsou kontrolovány každý den v ranních hodinách a vám je poté zasílán email s výsledkem této kontroly. Může obsahovat všechny kontrolované subjekty, jen ty co jsou nespolehlivými plátci nebo jen změny oproti předcházejícímu dni (dle vašeho nastavení v systému). V případě nedoručení emailu se můžete každý den podívat do systému, kde vidíte aktuální stav všech subjektů včetně historie kdy byl daný subjekt nespolehlivým plátcem..
Monitoring insolvenčního rejstříku
Co když udělám při zadávání překlep v IČ nebo RČ?
Naše kontrola insolvence má unikátní funkci, která kontroluje nejenom subjekty dle zadaného IČ/RČ ale taktéž hledá shodu s názvem firmy/jménem osoby. Pokud je v registru nalezen podobný záznam, jste o této skutečnosti informování a máte možnost označit tento nález za nelegitimní (nebude se dále zobrazovat) nebo platný (přepíše se RČ/IČ dle tohoto záznamu).
Obecné dotazy ke kontrole registrů
Jaký je rozdíl mezi měsíční a roční platbou?
V případě roční platby, tedy na 12 měsíců dopředu (a tedy uzavření smlouvy na minimální dobu trvání 12ti měsíců) dostáváte 2 měsíce služby zdarma a tedy platíte jen za 10 měsíců. Smlouva se poté automaticky obnovuje na dalších 12 měsíců. V případě platby měsíční uzavíráte smlouvu na dobu neurčitou s minimální délkou trvání 3 měsíce a službu hradíte vždy na následující měsíc dopředu.
Jak a kdy mohu od smlouvy odstoupit?
Od smlouvy můžete odstoupit žádosti o ukončení smlouvy s výpovědní lhůtou 1 měsíc. Výpovědní lhůta začne běžet prvním dnem zúčtovacího období následujícího po zúčtovacím období, v němž byla výpověď doručena poskytovateli služby. V případě, že ještě nedoběhla minimální doba trvání smlouvy, je zákazník povinen uhradit celou částku za tuto minimální dobu trvání. Podrobněji viz. obchodní podmínky.